Natuurlijk is er onrust. En er speelt van alles. En er is zoveel. Maar wat wordt er nou écht van je gevraagd?
Spelen met orde gaat niet alléén over orde. Het gaat ook over jou, hoe jij balans kan vinden in alles wat er van jou wordt gevraagd. Pas als je uit de storm stapt, kan je overzien wat er nodig is. En het heeft iets te maken met lesgeven vanuit plezier.
In spelen met orde- een nieuwe balans werk je aan twee thema’s:
wat er van je gevraagd wordt op school/ in de klas;
hoe je in de klas werkt met orde; en hoe dat lichter en leuker mag worden.
Je maakt een start om (weer) stevig voor de klas te kunnen staan. De chaos of onrust hoeft jou niet meer te leiden. Je hebt zélf weer de leiding.
Wat deelnemers zeggen over eerdere versies:
- Ik heb hier veel aan gehad; dit is goed!
- We hebben ontdekt wat het onderliggende probleem is. Nu kan ik dat aan gaan in de klas!
- Concreet, vraaggestuurd, probleemoplossend.
- Een energiegever.
hoe?
- In drie uur werk je begeleid aan de thema’s orde en balans;
- Ik werk regeneratief, met vragen die je aan het denken zetten, waardoor je heel anders naar de thema’s kijkt;
- We gaan spelen! Dus echt op een andere manier kijken naar jouw lessen.
- Zo leer je zelf en kan je meteen ervaren wat het voor jou en je lespraktijk betekent en daarmee voor de leerlingen;
Wanneer is het iets voor jou?
Als je weer stevig en met een glimlach voor de klas wil staan;
Als je zin hebt om het anders te doen;
Als je benieuwd bent naar regeneratief denken en het spelen met orde;
Als je de onrust in de klas op een andere manier wil benaderen;
Je dus wel zin hebt om te spelen! Of had ik dat al gezegd 🙂
Als je mee wil experimenteren wat bij jou past en wat je kan gebruiken in de klas.

praktische informatie
- Voor docenten in het voortgezet onderwijs;
- meer dan 1 jaar ervaring is een pré om goed mee te kunnen doen;
- Verzamel een groepje van vier of meer docenten en neem contact op: josine@lichterlesgeven.nl. Deel wat van de achtergrond en we plannen een mooie workshop, precies op maat.
- Vanaf €890,-